Nastavení mysli
Věříte tomu, že to co jste kdysi dostali do vínku vám bylo dáno a určuje vaše nastavení po celý život?
Nebo věříte tomu, že jste jednou dostali od svých rodičů základ a ten podle vašeho rozhodnutí jste schopni dále kultivovat a rozvíjet?
Že se můžete stát zcela jiným člověkem než vám bylo dáno?
Že dokážete dosáhnout čehokoliv bez ohledu na váš talent a schopnosti? A naopak, že pokud svůj talent nebudete následně dále rozvíjet, nebudete dosahovat výsledků těch, kteří talent nedostali, ale mají velkou touhu něčeho dosáhnout?
Když vám někdo dá do rukou hlavolam nebo puzzle, máte chuť jej poskládat nebo vás to ani trochu neprovokuje?
Představte si, že hrajete karty, obyčejný souboj, vojnu - ani netuším, jestli tuto hru ještě současná mladší generace zná. Rozdají se karty a mezi ty vaše patří karty nejnižších hodnot, žádná sedmička ani osmička. Vidíte tu hru od počátku jako prohranou nebo věříte tomu, že můžete vyhrát, protože celá hra se může otočit a vy v souboji o jedničku můžete získat i několik osmiček najednou a následně všechny karty!
Denně principy podobného uvažování používáme, pokud řešíme nejrůznější situace týkající se zdraví, financí, volného času, vztahů. Buď věříme tomu, že co nás potkává zvládneme a pustíme se do řešení nebo výzvám odmítáme věnovat potřebnou energii a úsilí, abychom náhodou neselhali. Ano denně nám život rozdává karty, někdy pro hru krátkou a jednoduchou, někdy zdlouhavou a složitější
Pokud chápeme, že překonávání překážek je součástí naší životní hry, protože všechny zkušenosti jsou pro nás přínosem, pustíme se do jakékoliv výzvy s nadšením a chutí zvítězit. A vítězství nespočívá v porážce druhého, vítězství spočívá v tom, že při hře se ze zkušeností neustále něčemu novému učíme, co nás obohacuje, posiluje a dále rozvíjí. Jsme zkušenější, nabýváme jistoty a sebevědomí.
Výzkumy ukazují, že naše nastavení v dětství rozhoduje z velké části o tom, zda se skutečně staneme tím, kým se chceme stát.
Nemůžeme nést odpovědnost za naše rané formování mysli v dětství,
ale dnes neseme odpovědnost za to,
jestli ji jako dospělí kultivujeme a rozvíjíme.